3.osztály 

A készült PPT-khez képeket a tankönyv képeiből használtam fel https://www.tankonyvkatalogus.hu/pdf/OH-DIG03TA__teljes.pdf , valamint  https://pixabay.com/ oldalról

Letölthető tankönyv

https://www.tankonyvkatalogus.hu/pdf/OH-DIG03TA__teljes.pdf 

Biztos, hogy lesz tanmenet is!

Használható könyvek:

I. témakör: Digitális világ körülöttünk


1. Informatika terem rendje, Séta a városban

Mentimeter - osztályszófelhő segítségével is történhet a digitális eszközök gyűjtése. https://www.mentimeter.com/ 

2. Egy nap az iskolában - digitális iskola

3. Kirándulni megyünk - újabb lehetőségek a digitális világban

Játék: QR kódba feladatok elrejtése gyerekeknek.

II. témakör: Digitális eszközök használata


4. Fura szerkezetek

Activity - digitális eszközök neveivel.

5. Beszélgessünk a számítógéppel

Tankönyv 15. oldal:

Ügyesedj! Ebben a játékban a billentyűzetet és az egeret is használhatod: Okos Doboz kognitív képesség játékok. Megosztott figyelem; A retro játékbarlang 

https://www.okosdoboz.hu/jatekok 

https://www.okosdoboz.hu/jatek?id=1855 

https://www.okosdoboz.hu/jatek?id=857 

6. Vigyázz, ha digitális eszközzel kalandozol

7. Miben hasonlít és miben különbözik?

•Gondoljátok végig, hogy melyik eszközzel lenne könnyebb egy tárgyat vagy egy állatot rajzolni: egérrel vagy egy tableten az ujjatokkal. Mit gondoltok, miért? Ezzel a programmal ki is próbálhatjátok: https://sketch.io/sketchpad/  

8. Programok, amelyek megkönnyítik a tanulást

Néhány program, ami beválhat: 

9. Érdekel - megkeresem - felhasználom - mentem

Számos ingyenes képletöltő oldalt találsz az interneten. 

Hobbidról gyűjtsél képeket!

10. Szabadabban az okoseszközökkel  

  • GEO ládakereső: https://geocaching.hu/
  • QR -kód készítés, elhelyezés az iskola udvarán.
  • Tölts le egy mobileszközre egy növényhatározó alkalmazást (appot). Társaiddal vizsgáljátok meg a környék növényeit! (Jó lehet a Fa Book interaktív fahatározó: https://fabook.oee.hu/ )  

III. témakör: Alkotás digitális eszközökkel

11. Digitális művészet 

12. Rajzoljunk alakzatokat! 

14. Dekoráljunk!

15. Betűk a rajzon

16. Prezentáció, azaz a digitális mesélés 

17. Színes ábécé  

18. Digitális történetem  

19. Összefoglalás

IV. témakör:  Információszerzés az e-Világban


20. Az e-világ körülöttünk 

21. Aki keres, az talál! 

22. Pontosítsunk!  

23. Igaz vagy hamis?

V. témakör: Védekezés a digitális világ veszélyei ellen 


24. Fontos információk rólam  

Személyes adatokkal való visszaélés veszélyeinek megbeszélése. Személyes adatok védelme. Az online kommunikáció etikai és biztonsági szabályrendszerének megismerése.

25. Nem engedem, hogy bántsanak!   

26. Ez azért már túlzás! 

Nézhető kisfilmek:

VI. témakör: A robotika és a kódolás alapjai 


27. Figyelj a lépésekre!  

Forrás: Játsszunk informatikát! facebook csoport 

Felhasználható pályák, robot nélkül https://beebotverseny.hu/   

28. Játsszuk el!  

29. Törjük a fejünket! 

30. Ismerjük meg a robotokat! 

31. Merre menjek?  

32. Hogyan tovább?  

33. Újabb lépések, más sorrend és egyéb változtatások  

34. Történetek robotokkal  

Projektek szervezése

  • CodeWeek
  • Digitális Témahét
  • Fenntarthatósági Témahét
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el