3.osztály
A készült PPT-khez képeket a tankönyv képeiből használtam fel https://www.tankonyvkatalogus.hu/pdf/OH-DIG03TA__teljes.pdf , valamint https://pixabay.com/ oldalról
Letölthető tankönyv
https://www.tankonyvkatalogus.hu/pdf/OH-DIG03TA__teljes.pdf
Biztos, hogy lesz tanmenet is!
Használható könyvek:
Dr. Lénárd András: Az algoritmikus gondolkodás fejlesztése padlórobotok segítségével (https://iskolaellato.hu/Interaktiv-eszkozok-es-robotika-Az-algoritmikus-go )
Lénárd András - Ablak-zsiráf könyvek - Kütyük és az online világ
Dr. Lénárd András- Sarbó Gyöngyi: Kódolás kisiskolás korban https://www.tok.elte.hu/content/kodu-konyv.t.5233</p>
Kőrösné dr. Mikis Márta: Digitális kultúra tanítóknak (https://neteducatio.hu/uzlet/korosne-dr-mikis-marta-digitalis-kultura-tanitoknak/ )
Aknai Dóra Orsolya - Fehér Péter: Kalandozások robotméhecskével (https://sniikt.wordpress.com/2019/02/14/kalandozasok-robotmehecskevel-konyvajanlo/ )
I. témakör: Digitális világ körülöttünk
1. Informatika terem rendje, Séta a városban
Mentimeter - osztályszófelhő segítségével is történhet a digitális eszközök gyűjtése. https://www.mentimeter.com/
2. Egy nap az iskolában - digitális iskola
Online feladatok keresése a következő oldalakon:
3. Kirándulni megyünk - újabb lehetőségek a digitális világban
Játék: QR kódba feladatok elrejtése gyerekeknek.
Nagyon jó témaköri összefoglaló Fásy Erika munkája: https://view.genial.ly/630eeb9c8e93c30018b0427b?fbclid=IwAR1xpBoIlNu8OLEAaGo0TmL2TNZbpd0CBRm54Kx-RFIt_tOY_b1HHoqg1GM
II. témakör: Digitális eszközök használata
4. Fura szerkezetek
Activity - digitális eszközök neveivel.
5. Beszélgessünk a számítógéppel
- Rajzolj és nézzük meg mi lesz belőle! https://www.autodraw.com/ - Emlékszel még az óvodai jeledre? Rajzold le!
- Szülinapi kártya szerkesztés sablon alapján, https://www.canva.com/hu_hu/ esetleg kinyomtatása.
- Képszerkesztő: https://picjoke.org/en/tag/
- Szerkeszthető felület alakzatokból: https://mathigon.org/polypad
Tankönyv 15. oldal:
Ügyesedj! Ebben a játékban a billentyűzetet és az egeret is használhatod: Okos Doboz kognitív képesség játékok. Megosztott figyelem; A retro játékbarlang
https://www.okosdoboz.hu/jatekok
6. Vigyázz, ha digitális eszközzel kalandozol
7. Miben hasonlít és miben különbözik?
•Gondoljátok
végig, hogy melyik eszközzel lenne könnyebb egy tárgyat vagy egy állatot
rajzolni: egérrel vagy egy tableten az ujjatokkal. Mit gondoltok, miért?
Ezzel
a programmal ki is próbálhatjátok: https://sketch.io/sketchpad/
8. Programok, amelyek megkönnyítik a tanulást
Néhány program, ami beválhat:
- Szófelhő készítő program: Wordart https://wordart.com
- Szófelhő készítő program: Answer Garden https://answergarden.ch ,
- Szófelhő készítő program: WordClouds https://www.wordclouds.com
- Gondolattérkép készítő: XMind https://www.xmind.net ,
- Gondolattérkép készítő: MindMaps https://www.mindmaps.app
- Gondolattérkép készítő: https://bubbl.us/
9. Érdekel - megkeresem - felhasználom - mentem
Számos ingyenes képletöltő oldalt találsz az interneten.
- Pixabay (https://pixabay.com/),
- Pexels (https://www.pexels.com/hu-hu/),
- Unsplash (https://unsplash.com/),
- Flickr (https://www.flickr.com/)
Hobbidról gyűjtsél képeket!
10. Szabadabban az okoseszközökkel
- GEO ládakereső: https://geocaching.hu/
- QR -kód készítés, elhelyezés az iskola udvarán.
- Tölts le
egy mobileszközre egy növényhatározó alkalmazást (appot).
Társaiddal vizsgáljátok meg a környék növényeit! (Jó lehet a Fa Book
interaktív fahatározó: https://fabook.oee.hu/ )
III. témakör: Alkotás digitális eszközökkel
11. Digitális művészet
12. Rajzoljunk alakzatokat!
14. Dekoráljunk!
15. Betűk a rajzon
16. Prezentáció, azaz a digitális mesélés
17. Színes ábécé
18. Digitális történetem
- Szerkeszthető mese: https://www.lapoda.hu/szoftverek/lapodamese
19. Összefoglalás
IV. témakör: Információszerzés az e-Világban
20. Az e-világ körülöttünk
21. Aki keres, az talál!
22. Pontosítsunk!
23. Igaz vagy hamis?
V. témakör: Védekezés a digitális világ veszélyei ellen
Internet veszélyei: https://wordwall.net/hu/resource/2010358/internet-vesz%C3%A9lyei
Káros internet: https://wordwall.net/hu/resource/1042539/informatika/k%c3%a1ros-internet
24. Fontos információk rólam
Személyes adatokkal való visszaélés veszélyeinek megbeszélése. Személyes adatok védelme. Az online kommunikáció etikai és biztonsági szabályrendszerének megismerése.
25. Nem engedem, hogy bántsanak!
26. Ez azért már túlzás!
Nézhető kisfilmek:
VI. témakör: A robotika és a kódolás alapjai
27. Figyelj a lépésekre!
Forrás: Játsszunk informatikát! facebook csoport
Felhasználható pályák, robot nélkül https://beebotverseny.hu/
28. Játsszuk el!
29. Törjük a fejünket!
30. Ismerjük meg a robotokat!
31. Merre menjek?
32. Hogyan tovább?
33. Újabb lépések, más sorrend és egyéb változtatások
34. Történetek robotokkal
Projektek szervezése
- CodeWeek
- Digitális Témahét
- Fenntarthatósági Témahét